Sådan fik Yuaia Haircare en Konverterings rate stigning med +35%

Om Yuaia Haircare

Yuaia Haircare, er dit nærværende skønhedsunivers skabt af en passioneret trio fra den idylliske havneby Glyngøre. Her styrer mor, søn og svigerdatter butikken og sætter en ære i at levere kvalitetsprodukter, som vi selv brænder for. Med næsten 3 års erfaring inden for skønhedsbranchen og en baggrund som drivkraften bag den tidligere webshop Skiin.dk, har de nu trådt ud på egne ben for at skabe unikke produkter, der afspejler vores lidenskab.

Udfordringen

Yuaia havde i langtid overvejet at få lavet et nyt redesign, men det største krav var at det skulle konvertere og performe. Der skulle være fokus på branded og deres mange tusinde-vis af glade kunder og de gode produkter de tilbyder. Det skulle optimeres i en måde så konverteringsraten kom i fokus men på samme tid at brugeroplevelsen blev bedre - og det må man sige lykkedes!

Sådan løste vi opgaven
for Yuaia Haircare

Placeholder

  1. Unikt Frontend Design: Vi udviklede et skræddersyet frontend design, med hardcore fokus på at implementere CRO specifikke tiltag, der fremhæver hele UGC og social proof delen i Yuaias univers. Det nye design blev nøje tilpasset til at afspejle deres passion for gode produkter og glade kunder.
  2. Produktoptimering og Præsentation: Vi optimerede præsentationen af Yuaias univers ved at tilføje UGC sektioner med både video og billede, men også tilføje comparison-table for at display produkternes fordele. Dette gjorde at kunder kunne reflektere sig bedre i både brugen af produkterne men også resultaterne og ved at høre på video hvordan kundernes oplevelse havde været, gjorde det at friktionen fra kunde til køb blev minimeret markant!
  3. Implementering af AI: Vi implementerede muligheden for at kunne tilbyde kunder flere relaterede produkter ved brugen af AI, både på produktsiden, kurv og kassen som var med til at øge AOV men også at give kunden et bedre tilbud for at få "det hele med" som man rent faktisk ønsker eller leder efter.

Gennem disse steps har vi ikke kun hjulpet Yuaia med at opgradere deres webshop til en mere konverterings effektiv platform, men også styrket deres brandidentitet, forbedret kundeoplevelsen og øget sandsynligheden for konverteringer.

En webshop med frynsegoder

Komplet CRO redesign: +35% konverteringsrate

Ved at arbejde med et komplet performance optimeret redesign hvor brandets DNA skulle spille en hovedrolle, fik vi udarbejdede en dybdegående analyse med punkter og funktioner som kunne have stor effekt på sidens performance.

Ved at implementer punkter som fx. Social proof, UGC sektioner, USP topbar, tydelig leveringstider og lagerstatus, hastighedsoptimering og meget mere, satte vi rammerne for en succes case.

AI produktanbefalinger

AI-drevne produktanbefalinger skaber en personlig og skræddersyet shoppingoplevelse, der øger sandsynligheden for konverteringer og kundetilfredshed og som hovedelement er det med til at øge AOV. Muligheden for at kunne lade det køre 100% automatisk, men også at kunne overskrive nogle upsell manuelt på udvalgte produkter.

Åbning af flere markets

Med ønsket om at skalere forretningen til andre lande, åbnede vi samme framework op og åbnede det på flere markets.

Social proof og UGC framework

UGC er blevet en stor CRO faktor i hele Ecommerce verdenen, derfor skulle vi få implementeret et framework for ALT UGC og social proof! Faktisk viser undersøgelser at hvis en bruger scroller og når et punkt med UGC content, så er deres "likelihood" til at konvertere større, faktisk hele 3,8% større end dem som ikke er blevet vist UGC. (Dataen er på tværs af 1200 sider i hele perioden 2022).