Ny performance Shopify shop, klar til udland og vækst!

Om Pixiform

Pixiform er et dansk brand, som er opstået ud fra et behov om børnemøbler, der i sit rå, enkle og stilrene design skaber fokus på en type møbler, der endnu ikke er så mange af på markedet – nemlig møbler, som er udviklet, således at de hurtigt og nemt samles ved hjælp af et kliksystem, uden skruer og des lignende, hvilket også gør dem nemme at skille ad igen. Det er derfor møbler som er fordelagtige for de der bor på få m2, og som har behov for den funktionalitet det er, at let at kunne stille frem og skille ad igen. Eller til bedsteforældrene som når de har inviteret hele familien til fødselsdag, hurtigt og enkelt kan skabe ekstra siddepladser ved et børnebord, som nemt og lige til klikkes sammen. Det er kun ideerne og fantasien der sætter grænser for hvordan og hvor vores møbler kan bruges og dét er da smart!

Udfordringen

Pixiform skulle gøre klar til at trykke på speederen, men manglede at få deres platform optimeret så den bedste muligt kunne konvertere og det gøres bedst ved en omgang hardcore CRO-optimering. Dette skulle gøres skalerbart så det kunne "kopieres" til nye markeder. Så hovedformålet var at få deres shop lavet til en rigtigt Performance shop!

Sådan løste vi opgaven
for Pixiform

Placeholder

  1. Analysering af faldgruber: Det første step vi skulle igennem var analysering af siden, for at forstå hvordan kundernes adfærd var og hvordan vi kunne påvirke dem mest muligt, for at opnå den bedst mulige oplevelse for kunderne og den bedst muligt performende side.
  2. Klargøring af CRO elementer: Efter at have lavet analyse arbejdet, kunne vi begynde at skitsere og liste op med de forskellige tiltag vi kunne tage i brug for at begynde på Performance arbejdet, så det både var klart til DK men også udland.
    Primært blev der arbejdet med produktsiden.
  3. CRO optimeret design: Da alt var planlagt og gjort klar, begyndte vi implementeringen af de forskellige CRO tiltag og der var meget vi kunne forbedre!
    Vi fik bl.a. lavet content-sektioner med beskrivelser, video og billeder, vi fik implementeret USP sektioner, produktanmeldelser, tydeliggjort leveringstider og lagerstatus, social proof, upsell & cross-sell og listen fortsætter derudaf!

Til sidst da alt var implementeret og lagt live, skulle siden have tid til at vise sit værd og allerede efter en relativ kort periode begyndte vi at se performance stige markant! Det endte med en stigning i konverteringsraten på mere en 100%!

En webshop med frynsegoder

CRO optimeret design.

Ved at lave et CRO optimeret design som ikke kun er pænt, men har alle elementer der skal til for at sikre en shop der er klar til at konvertere, sikre man bedre bundlinje OG toplinje, på samme marketing indsats. Vi råder altid alle om at optimere på deres platform inden de smider flere penge i marketing. Uden en optimeret shop, kan det blive meget dyrt at vækste.

Vækst-parat performance shopify shop.

En shop der er gjort vækst parat vil sige at alt design ikke ligger rodet og er umuligt at opsætte på flere shops eller markets. det skal være klar til at kunne "copy/paste" mere eller mindre. På den måde sikre man at ens performance shop er klar til nye markeder.

Udvidelse til nye markeder.

Da siden var gjort vækst-parat var det lige til at åbne shops til nye markeder, det der krævede mest energi er finjusteringen til de forskellige sprog, kulturer og adfærd. Det vil sige at betalingsmetoder som paypal, klarna osv. var det "største" som var ude af vores hænder.

At gøre arbejdet rigtigt første gang sikre en bedre og mere parat shop for skalering og udvidelser.

Resultatet = +100% CR!

Ja du så rigtigt, 109%.... 109%!!!