Ny performance Shopify shop, klar til udland og vækst!

Om Pixiform

Møbelkompagniet er en ung møbel virksomhed som startede i 2016 som "det friske pust til møbel branchen". i dag sælger møbelkompagniet for mange millioner om året, både online og offline i deres showroom.

Udfordringen

Møbelkompagniets største udfordring lå i Magento 2 og de mange udviklingsregninger som med årene kun blev større og større, selvom det ikke var udvikling men faktisk mest vedligeholdelse af siden. Det betød at møbelkompagniets udvikling reelt set ikke hjalp til deres vækst og satte den nærmere i en slags "teknisk-gæld".

Sådan løste vi opgaven
for Pixiform

Placeholder

  1. Datamigrering: Der skulle omskrives, formateres og ryddes op i alt det data der lå på magento, som så skulle importeres korrekt i alle helter, for netop at kunne få flyttet alle produkter, variationer, kategorier, tekster osv osv osv. dette var er en stor opgave man ikke må undervurdere når der er så meget data på spil. Efter dette skulle vi også opsætte korrekte redirects, da møbelkompagniet har nogle meget stærkte sider som får meget organisk trafik. Dette kan være et knald eller fald-moment hvis det ikke bliver gjort korrekt!

  2. Funktioner og logikker: Ved flytning fra Magento 2 til Shopify skulle alle de specialudviklede logikker og funktioner udvikles “på ny”, derfor måtte vi udvikle funktioner som fx. visning af leveringstid på ordrebekræftelser, backend og frontend, sammen med en dynamisk logik som justere leveringstiden udfra produkttype og lagerantal. Vi lavede en masse forskellige funktioner og logikker og endte med at udvikle nye funktioner også som fx. automatiske stock-feeds fra leverandører så lagerantal automatisk opdaterede sig i Møbelkompagniets ende. og meget meget mere…

  3. CRO optimeret design: Ved migreringen, endte vi med at tage vores CRO-briller på og så hurtigt en del faldgruber som vi kunne forbedre ved fx. at implementere AI recommendation i upsell & cross sell, implementering af content sektioner, implementering af produktanmeldelser og meget meget mere. 

En webshop med frynsegoder

Datamigrering og redirects

Ved datamigrering var det alfa-omega at ALT data kom med fra magento 2 til Shopify, så dataen passede ind i det nye setup, og blev sat korrekt op så det spiller sammen med alle de eksterne integrationer som fx. WMS, ERP m.m..

Dertil skulle der laves en SEO strategi for korrekte redirects som skulle sikre at intet gik tabt i overflytning fra magento til shopify.

Funktioner og logikker

Funktioner og logikker skaber mindre friktion for både kunder og personale, derfor kan selv de mindste optimeringer forbedre kunde oplevelser og gøre medarbejders arbejde meget lettere og mere simpelt. "Keep it simple. Stupid!" er et slogan vi arbejder meget med når logikker og funktioner skal spille sammen på kryds og tværs.

Ved at lave de korrekte og nødvendige automatiseringer, funktioner og logikker kunne vi sparer Møbelkompagniet for utallige manuelle timer!

CRO optimeret design

Med et ønske om at designet skulle optimeres for bedre performance tog vi vores CRO-briller på og implementerede alt fra upsell, cross-sell, AI merchandising, Produktanmeldelser, osv osv osv. og lykkedes med at hæve konverteringsraten med +20%!

AI Upsell, cross-sell & merchandising

AI upsell blev et "must have" for at forøge Møbelkompagniets salg for allerede eksisterende kunder, dette blev gjort med AI for at få bedst performance og på samme tid minimere arbejdstid ved manuelt opsætning på ALLE produkter, nye som gamle.